V současné době probíhá zjišťovací řízení EIA na rozšíření dálnice D8 na 3 + 3 pruhy od Zdib po Novou Ves. V úseku Zdiby – Úžice byla dálnice uvedena do provozu v roce 1993. V úseku Úžice – Nová Ves v roce 1996. Po 28 letech se navrhuje bezpečné překonání dálnice pro pěší na exitu 9, což je velmi chvályhodné. Možná se toho dočkáme za dalších 10 let. Ale bude opravdu přechod pro chodce na sjezdu z dálnice, kde má ústit aglomerační okruh mezi dálnicemi D7 a D8 bezpečné řešení?
Podívejte se na Technickou studii k EIA a prohlédněte si jak bude vypadat nejen dálnice ale i exit 18 km.
Od zprovoznění dálnice narostl počet aut v úseku Zdiby – Úžice více než pětinásobně a v úseku Úžice – Nová Ves více než trojnásobně.
průměrný denní počet aut v letech | 1994 | 1998 | 2000 | 2005 | 2010 | 2016 | 2020 |
D8 – Zdiby – Úžice | 9 500 | 15 800 | 19 100 | 28 400 | 38 700 | 48 000 | 43 000 |
D8 – Úžice – Nová Ves | 12 400 | 13 900 | 23 200 | 32 900 | 39 000 | 36 700 |
zdroj: intenzity dopravy ŘSD
Celou dokumentaci ke zjišťovacímu řízení zahrnující hlukovou studii, rozptylovou studii, dopravní prognózu, biologické hodnocení atd. naleznete ZDE. Kdokoliv může k této dokumentaci zaslat své vyjádření na Ministerstvo životního prostředí do 13. října 2021.