Evropská komise zveřejnila 14. prosince 2021 návrh revize nařízení TEN-T , který zohledňuje cíle Evropské dopravní politiky, Strategie chytré a udržitelné mobility a Green Deal.
Do hlavní sítě TEN-T bude patřit celá část vysokorychlostní dráhy Via Vindobona z Berlína přes Prahu do Vídně (celá trasa nové VRT v ČR)
Tyto úseky jsou s maximální prioritou financování a dokončení do roku 2030 (s možnou výjimkou VRT Středohorský tunel):
- VRT Podřipsko (Praha – sjezd Lovosice) https://www.spravazeleznic.cz/vrt/podripsko
- VRT Polabí (Praha-Běchovice – Poříčany) https://www.spravazeleznic.cz/vrt/polabi
- VRT Střední Čechy (Poříčany – Světlá nad Sázavou) https://www.spravazeleznic.cz/vrt/stredni-cechy
- VRT Vysočina fáze I (Velká Bíteš – Brno hl. n.) https://www.spravazeleznic.cz/vrt/vysocina-1-faze
- VRT Jižní Morava (Modřice – Šakvice) https://www.spravazeleznic.cz/vrt/jizni-morava
VRT Krušnohorský tunel je jako přeshraniční úsek VRT připravován společně s německým partnerem Správy železnic, společností DB Netz AG. https://www.spravazeleznic.cz/vrt/krusnohorsky-tunel